semarakkan amal.

Earth Day Flowers

” Without women man is noting.. “,  ” tangan yang menghayun buaian itulah yang akan menggoncang dunia “. ” Al Um adrasatul ula..”

Itulah ungkapan-ungkapan semangat sebagai satu penghormatan buat wanita. Hatinya cekal, jiwanya besar dan peranannya penting. Sumayyah as Syahidah pertama di dalam Islam menggambarkan kukuhnya pegangan ,t idak sewanang-wenangnya menggadaikan aqidah .. bahagia ruhnya bertemu Illahi. Disebut-sebut manusia sehingga ke hari ini..!

Ya.. wanita adalah gandingan kaum lelaki. Walaupun sering dikatakan lembut, lemah, emosional dan seumpamanya. Namun sifat-sifat tersebut adalah penghias dirinya yang menjadikan ia istimewa apabila di salut dengan ketinggian iman dan taqwa.

Bunga yang berbagai bentuk, warna dan bau selalu dikatakan sinonim dengan wanita. ia adalah lambang keceriaan dan keindahan malahan melahirkan kedamaian.

Aduh.. stressnya apabila melihat diluar sana ramai wanita sudah rosak, tidak tahu arah hidup. Mereka dimamah trend , di telan budaya lupa agama.

Fiesta del Rio Cinco de Mayo

Lantaran itu bangkitlah wanita-wanita yang masih sedar dan segar, bangunlah.. lonjakkan amalmu. Selamatkan orang-orang disekelilingmu. Bukan untuk mengejar pingat anugerah tetapi untuk merealisasikan dakwah. Tugas para anbiya’ yang mesti kalian teruskan..!

ISMA .. satu wadah untuk semua, dari setiap peringkat umur dan latar belakang. Ayuh…! bersama-sama di sini . Terjemahkan tarbiyyah semarakkan amal, rempuh segala halangan dengan mujahadah pengorbanan.

ALLAHU AKBAR..!!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s